Kandidatenlijst PvdA/GroenLinks bekend

Door Chris Maas op 30 november 2017

De Veerse leden van de PvdA en GroenLinks hebben Chris Maas gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Hij is tevens kandidaat wethouder voor de PvdA/GroenLinks.

Nummer twee op de lijst is het huidige GroenLinks-raadslid Maaike Walraven uit Zoutelande. Fractievolger Tom Lievense (PvdA) uit Westkapelle is nummer drie op de gezamenlijke lijst van PvdA/GroenLinks. Ineke Rijken (GroenLinks) en Peter Meijs  (PvdA), beiden uit Koudekerke staan achtereenvolgens op plaats vier en vijf op de lijst. De huidige raadsleden Rina Jakobsen en Peter Holtring staan als lijstduwers op plaats 17 en 20.

Sinds 2002 doen de PvdA en GroenLinks in Veere met een gecombineerde lijst mee aan de Veerse gemeenteraadsverkiezingen.

De leden stelden ook het verkiezingsprogramma vast. Het programma, met als titel “Samen verder”, is gebaseerd op uitgangspunten als: leefbaarheid, samenwerking, iedereen telt mee en een duurzame toekomst.

Kandidatenlijst PvdA/GroenLinks Veere

19.Frans de Bruijn1947PvdAOostkapelle
20.Peter Holtring1949PvdAKoudekerke

Chris Maas

Chris Maas: “Solidariteit & rechtvaardigheid zijn een richtsnoer voor mij. Een samenleving waarin iedereen kan meedoen. Daarnaast inzetten op ruimtelijke en economische ontwikkelingen die passen bij het Veerse landschap en ons culturele erfgoed.”

Meer over Chris Maas