Door Tom Lievense op 1 mei 2014

Coalitie Veere sluit een akkoord voor nieuwe periode

Jaap Melse (SGP/CU), Rene Molenaar (CDA) en Chris Maas (PvdA)

Afbeelding: Wethouders Rene Molenaar, Jaap Melse en Chris Maas gaan in dezelfde formatie door.

“Doorzetten in Veere en voeren van regie”. Met deze ambitie gaat de coalitie van SGP/Christen Unie, CDA en PvdA/Groen Links, de komende 4 jaren aan de slag in Veere. De coalitie is een voortzetting van de bestaande coalitie. Het college gaat in dezelfde samenstelling verder te weten: Jaap Melse (SGP/Christen Unie), Rene Molenaar (CDA) en Chris Maas (PvdA/Groen Links). De leefbaarheid in de kernen staat voorop. Maatschappelijke initiatieven op dit gebied uit de keren worden ondersteund. De coalitie heeft daar een investeringsbedrag van € 800.000,– voor beschikbaar. In de zorg is het uitgangspunt dat er voldoende zorg moet kunnen worden geboden aan de mensen die dat echt nodig hebben. Structurele maatregelen om financieel gezond te blijven zijn noodzakelijk. Veere heeft op bezuinigingsopgave van 1,644 miljoen in 2017. Uitgangspunt bij de bezuinigingen is de lastendruk voor de inwoners zo laag mogelijk houden. Bezuinigingen vinden plaats op de ambtelijke organisatie en het uitvoeren van werkzaamheden. De toeristenbelasting wordt verhoogd en subsidies worden verlaagd. Tarieven van gemeentelijke diensten moeten kostendekkend zijn. In de raadsvergadering van donderdag 24 april wordt het coalitieakkoord besproken (Bron: website gemeente Veere /http://goo.gl/dVm7kE).
Het coalitieprogramma vindt u hier: goo.gl/lc10Vd

Tom Lievense

Ik ben geboren en getogen in Westkapelle, een dorp met een geweldige historie en een zeer bloeiend verenigingsleven. Dit is één van de belangrijkste redenen dat ik vandaag de dag nog steeds in Westkapelle woon en dat ik niet van plan ben op korte termijn te vertrekken. Elke generatie zou zichzelf vertegenwoordigd moeten zien in

Meer over Tom Lievense